Late night station travellers


late night station traveller Leuven

                                                                 Leuven    00u20   iso 800  1/25 s  f/2.8

    

late night station Leuven

                                                                   Leuven    00u25   iso 800  1/10 s  f/2.8

       

Late night station travellers, Leuven

                                                                       Leuven    00u30   iso 800  1/15 s  f/2.8

Na de donderdagavondse Foto Gamma,
ronddwalend
met m’n compactje
in de stationsbuurt,

late night travellers treffend,

~ door erik O, op februari 29, 2008.

14 Reacties to “Late night station travellers”

  1. #1 en#2: ferm!

  2. De eerste!

  3. Yep, de eerste zegt het meeste.
    De tweede is dan weer mooi futuristisch.

  4. Aha, Erik, na de uurtjes, late @ night, nog enkele sfeerbeelden geschoten. De 2de vind ik kleurrijk, vooral met dat lichtspel dat reflecteerd op het beregende perron. Denk er nu aan om me toch ook eens te verwennen met zo’n compact-camara’tje, ’t blijkt toch wel handig te zijn voor web-shots.

  5. Ik ga niet kiezen, alleen zeggen dat het met een compactje dus heel goed fotograferen is bij weinig licht. Dat is hiermee bewezen.
    Bij welke ISO heb je deze gemaakt?

  6. Sorry, ISO 800 en nauwelijks ruis. Heel mooi!

  7. Verlatenheid, eenzaamheid en in de laatste gelukkig nog een groepje. Dat is wat je op dat tijdstip verwachten kunt. Komt mooi tot uiting in deze mini-serie.

  8. Die eerste steekt er toch bovenuit. Mooie reeks.

  9. En dat met een compactje… het wordt tijd dat ik mij ook zoiets aanschaf 🙂 Je moet het natuurlijk nog steeds doordacht gebruiken.
    Mooi!

  10. @ allen: ja, en dàt met een compactje… Want fotografeer nog altijd ’t liefst met m’n SLR! Dwz. +/- 1 kg hardware tov. paar 100 gram compact… Dus die heb je niet altjd bij je!
    Heb al een hele reeks compactjes gehad: een Casio Exilim 7.2 MP – wel erg handig en klein; cfr. bankkaart, maar bedroevende beeldkwaliteit (in de zomer verdronken in het water tijdens een zeiltocht), een FujiFilm Finepix F810 6.0 MP (goede beeldkwaliteit én flink wat manuele instellingen, maar net niet vestzakgrootte.) En dan nu zeer tevreden met de kleinste telg van Canon: de Ixus 70 (7.2 MP, de enige mét zoeker(!) – tot iso 1600! met zonder veel ruis…) Ieder zijn keuze dus…
    Schuim internet af naar jouw keuze zou ik zo zeggen!

  11. A sculpture a day keeps the doctor away, William Dellaert

  12. @ Eric: bedankt voor de compactinfo! Daarvoor is bloggen ook interessant…voor de tips! De Canon Ixus’kes zijn klassecompacts als ik testrapporten er bij sleur. Ik ben ervan overtuigd dat bij weldoordacht gebruik én bij bepaalde situaties de kwaliteit amper moet onderdoen voor reflexcamera’s. Ja ja, je hebt me overtuigd: ik wil ook zo’n ding in mijn broekzak!

  13. Weer eens het bewijs dat het oog van de fotograaf de foto bepaalt en niet (enkel) het toestel.

  14. Foto twee springt eruit voor mij 🙂 ! Compact-camera’s worden steeds beter. Toen ik er nog eentje gebruikte was de kwaliteit echt bagger. Maar het gaat al beter zoals ik hier kan zien…!

Geef een reactie

 
