Horizon @ Hamme-Mille


Hamme-Mille horizon

                                                                                100mm, iso 400, 1/750 s, f/6.7

Hamme-Mille,
net over de taalgrens, 10 km van Leuven,
zwaarbewolkt,
toch een agrarische oase
van rust & stilte,
zo onbekend, zo miskend…

~ door erik O, op januari 30, 2008.

9 Reacties to “Horizon @ Hamme-Mille”

  1. Miskend ? Bij mij alvast niet,Eric! Het Waals Brabantse landschap ten zuiden van Leuven is subliem! Blij van ook eens een echt landschapsbeeld hier te zien. Ik vind landschapsfotografie ( en zeker in Belgie) één van de moeilijkste takken van de fotografie omdat je er voor moet zorgen dat het beeld de toeschouwer kan boeien. Hartstikke moeilijk!
    Ik vind dit een sterk beeld en héél typerend voor het landschap aldaar.

  2. Hamme-Mille, ’t is er stille, even om te bezinne …
    Toebak in de pijp, brilleke goed zetten, in de handen wrijven …
    En ge neemt een fotoke, nu en stond

    En ge geniet er van … van deze natuur
    Kris

  3. Leuke foto, zo met dat groen en het bruin, de witte lucht en de bomen maken het helemaal af.

  4. Ondanks de bewolking toch een geslaagde foto, vooral de lijnen en kleuren van het landschap vind ik heel erg sterk!

  5. Indeerdaad, eens het Meerdaalbos voorbij gaat er aan je voeten een ander landschap open. Zeker een aanrader voor landschapsfotografie

  6. De lijnen zijn mooi gekozen maar ik zou de horizon een beetje meer ruimte gegeven hebben. Wel een fijne sfeer. En zo lyrisch…

  7. Fotogenieke Koen zegt het raak: ontzettend moeilijk! Ik vind dit een heel geslaagde, vooral de kleurlijnen waarbij het onderste vlak wel heel dominant aanwezig is. In zoverre kan ik de opmerking van Monica (sart68) wel begrijpen.

  8. @ Monica & René: Ja, ik kan julie reacties best begrijpen! Anderzijs had ik hier het gevoel dat de horizon nu niet persé op 2/3 moest – cfr. de (klassieke) compositieregels…

  9. Landschapsfoto met een mooie coulissenwerking.

Geef een reactie

 
