Joel Meyerowitz tentoonstelling


Musée de la Photographie Charleroi

Joel Meyerowitz

Joel Meyerowitz

Out of the ordinary 1970-1980

De grootmeester van de (New Yorkse) straatfotografie,
-hij, die probeert onzichtbaar te zijn in de straten van New York-
komt naar het Musée de la Photographie, Charleroi.
Van 19/01 tem. 04/05

Een must voor elke straatfotograaf…

Meer info:
Fotomuseum Charleroi,
His website,
Een film-interview, (met dank aan Karina voor de link)
_________________________________________________

Welke bloggers hebben zin om samen een bezoekje te brengen?
Plus nog een paar uurtjes Charleroi-city?
Liefst op een zaterdag? bvb. 16/02 of 01/03 of ?
 

___________________________________________________________________________________

~ door erik O, op januari 24, 2008.

7 Reacties to “Joel Meyerowitz tentoonstelling”

  1. Interessant! Bedankt voor de info.

  2. Charleroi…Stad aan de Sambre 🙂 . Als jullie gaan: Ga zeker eens langs de oude forges de la providence. De cokesfabriek is dicht, dus schrijf historie en maak er nog wat foto’s.

    Charleroi-Stad is niet zo aan te raden…

  3. Tim, Charleroi-stad is wél aan te raden! Je hebt ten eerste de benedenstad aan de Samber. De omgeving van de Boudewijnbrug (die op zich al fotogeniek is) is vrij intigrerend want het is een modern ogende omgeving en grenst pal aan de grauwere rosse buurt.
    En dan heb je de bovenstad met een prachtig centrum .(stadhuis, belfort, Sint-Christophuskerk…zijn prachtige architecturale monumenten). Twee steden voor de prijs van één! Ik heb de stad natuurlijk wel in de zomer bezocht met gezellige terrasjes en vakantiesfeer. In de winter kan de sfeer er misschien totaal anders zijn. Charleroi is echter spijtig genoeg miskend door de Vlamingen. Ik denk dat ik met een reekske over Waalse steden begin…

  4. funny how the ESB seems small here! lol!

  5. Charleroi, lijkt me een leuke stad om eens te bezoeken. Zo heel ver weg is het ook niet. Merci!

  6. Toevallig heb ik deze week een artikel gelezen over Meyerowitz. Geweldige fotograaf. Erg aantrekkelijk foto’s Die u op de blog heeft staan is ook er mooi. Ik kan helaad niet op zaterdag anders was ik graag met je mee gegaan. Maar ga misschien wel alleen.

  7. Ik was een half jaar geleden naar Meyerowitz in het fotomuseum Rotterdam, maar ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. Wil er nog wel eens met bewonderaars over praten, misschien brengt het me op andere ideeën, maar de komende maand zit ik helaas te ver weg om even naar Charleroi te komen. Leuk idee, fotobloguitstapje.

Geef een reactie

 
