3D – Ruimtelijke Fotografie


Voor wie hier toevallig terecht komt:

Voor het werkelijk mee-genieten van deze foto’s heb je een 3D-brilletje nodig!
Linker glas rood, rechter cyaan. DàN is het wel echt de moeite waard!

3D1

(c) Frans Verduin – www.3djavu.nl – Haagse fotografie,

Op een donderdagse avond van Foto Gamma Leuven,
Daniel gaf een presentatie about de wondere wereld van 3D fotografie.

Wij allen gewapend met een 3D-brilletje op, neuzen richting scherm,
een heel gezicht als je achterom de zaal inkeek…
Indrukwekkend werkelijk komt de voorgrond naar je toe.
Die tak komt echt wel angstwekkend naar je toe, je kan hem haast aanraken,
voelt nabijheid en verte.

3D3

(c) Frans Verduin – www.3djavu.nl – Haagse fotografie,

Zie je hoe klein die mensjes worden in de achtergrond?

Enne, je kan het zelf ook! Twee foto’s vanaf statief met een paar cm verschil
in opnamestandpunt, laten bewerken door een klein (free)software progje,
(google eens op ’t internet… )
en klaar is kees (plus je 3D brilletje!)

Gewoonlijk hou ik niet zo erg van technische hoogstandjes,
liever creatief omgaan met hetgeen je beheerst, maar deze
ruimtelijke ervaring moet je toch ook eens uitproberen!

3D2
(c) Frans Verduin – www.3djavu.nl – Haagse fotografie,

Wil je er meer over weten; statief-opstelling, nog meer foto’s, en veel anders meer,
surf eens naar Frans’ site,
Voor de brilletjes kan je o.a. terecht op http://www.3dstore.nl/catalog/product_info.php?products_id=117

Have 3D-fun!

Met VEEL dank aan Frans Verduin!

~ door erik O, op december 2, 2007.

15 Reacties to “3D – Ruimtelijke Fotografie”

  1. eey , ik vind die foto ’s egt demax!!! ik heb ze bekeken met n brilletje want ik heb da thuis. egt tof!!! 😉

  2. Hee ik heb zo’n brilletje met rood en cyaan maar wat moet ik dan eigg te zien krijge, ik sie de foto alleen wat beter maar niet in 3d ofsow?:(

  3. Heey ik heb de foto’s bekeken met een rood-cyaan brilletje maar ik zie de foto dan wel beter maar niet in 3d ofsow:S hoort dit sow. Later

  4. ik heb geen brilletje waar kan je die kopen?

  5. Vandaag(17 november 2008) zit er een bij Het belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen

  6. Oeps! Geen brilleke!

  7. egt cool ey die bril heb ik uit de guiness of worlds record 2009 wil je ook zo.n boek 20.95 met alles erbij en hij staat vol 3d fotografie

  8. ben onder de indruk.
    Heb brilletje besteld op genoemd adres, vlotte toesturing en bij gebruik heerlijke 3d gezien. Heb reeds zelf een proef gedaan met bevredigend succes. ga zeker verder doen. bedankt voor de klare uitleg.

  9. Ook maar een red/cyaan brilletje besteld.:)

  10. echt hele mooie 3d fotos ik heb zelf al een tijdje een 3d bril maar ik kon nooit goeie fotos vinden weet u misschien nog een goede 3d site ?????

  11. vekrijg de brilltjes gratis op de site van de http://www.nederlandse.tuinbouw.nl 😀

  12. yo super heb net veel fotos gezocht en zie nu deze wow je weet hoe het moet man cooooollll thx zie en ben ook veel aan leren ben bezig 3d animatie en alles wat er op dat is zo vet gedaan dit .your the men

  13. […] The busiest day of the year was May 4th with 807 views. The most popular post that day was 3D – Ruimtelijke Fotografie. […]

  14. kei veyt

  15. send me on my email a couple of pictures I’m a fan of 3D pazhalusta

Plaats een reactie